Žuvys apsaugo nuo piktybinių auglių ir širdies ligų

Spausdinti

Žmonės, kurie valgo daug žuvų, yra tikrai ne taip pažeidžiami širdies ligų, auglių, cukraligės ir bronchito, ilgiau gyvena.

Žuvys, ypač jūrų, yra svarbi mūsų mitybos dalis. Maistine verte jos niekuo nenusileidžia daugeliui mėsos rūšių, o kai kurias net pranoksta. Žuvų baltymus žmogaus organizmas geriau įsisavina, nei jautienos ar kiaulienos. Jodas reguliuoja skydliaukės veiklą.

Liesa žuvis, pvz., menkė, yra lengvai virškinama. Skrandis ją virškina ne ilgiau kaip valandą. Be to, vitaminų ir mineralinių druskų kiekiu žuvis pranoksta mėsą.

Jūros žuvyse yra kalcio, fosforo, sieros, magnio ir geležies. Taip pat gausu vitaminų A ir D. Tas antrasis padeda mūsų organizmui įsavinti vertingas žuvyse esančias medžiagas. Be to, jūros žuvys yra tikra saugykla jodo, kuris labai svarbus skydliaukės veiklai. Jo stygius sukelia šios liaukos sutrikimus.

Vidutiniškai 120 g žuvų patiekalo per dieną patenkina pusę paros jodo poreikio žmogui. Ruošdami žuvų patiekalus stenkimės išsaugoti tas būtinas mūsų organizmui medžiagas. Geriausia žuvis virti arba kepti folijoje. Nepamirškime, kad geriausia jas valgyti su daržovių mišrainėmis arba salotomis.

Riebių rūšių žuvyse, tokiose kaip lašišos, skumbrės, tunai ir sardinės, yra daug organizmui reikalingų neprisotintų riebalinių rūgščių. Jos saugo nuo krešulių susidarymo aortoje, mažina kraujospūdį, reguliuoja širdies ritmą. Jų stygius kartais greitina organizmo senėjimą. Labai daug minėtų riebalinių rūgščių yra konservuotose sardinėse (aliejuje).

Ligonių po infarkto mityboje taip pat turi netrūkti riebių rūšių žuvų. Valgydami tokias žuvis pacientai gali sumažinti nuo kraujospūdžio vartojamų vaistų kiekį.

Atrodo, žuvų dieta saugo ir nuo insulto. Pastaruoju metu jau yra įrodymų, kad žuvų riebalai gerina nuotaiką. Ir tai dėl to, kad žuvyse gausu seleno, kurio stygius ne tik sukelia depresiją, bet organizmas neturi jėgų apsiginti nuo virusų, auglių ir kitų senatvės simptomų. Tyrimais įrodyta, kad sumažėjus seleno mūsų kraujyje siaurėja ir kraujagyslės. Šis elementas neleidžia susidaryti krešuliams. Žmonės, kurių mityboje trūksta seleno, yra labiau pažeidžiami, baikštūs, blogesnės nuotaikos ir jaučiasi pavargę. Kai tą stygių kompensuoja, jaučiasi daug geriau. Tyrimai parodė, kad vyresni žmonės, vartojantys seleną, tapo ne tik geriau nusiteikę, geresnės atminties, bet į jų smegenis patekdavo daugiau kraujo. Anksti susirgusių Alzheimerio liga savijauta taip pat žymiai pagerėjo, kai jie ėmė gauti seleno.

Be to, žuvų vartojimas, nepaisant to, riebių ar liesų, perpus sumažina riziką susirgti II tipo cukralige. Gydytojai pataria valgyti žuvis mažiausiai du ar trissyk per savaitę, ypač rudenį. Nereikėtų šito pamiršti.

Žuvų taukai sustiprins tavo organizmą
Žuvų taukai – tai natūralus aliejus iš menkės kepenų. Tai svarbus nepaprastai vertingų vitaminų šaltinis (A, D, E). Vitaminas A padeda gydyti daugelį akių ligų. Vitaminas D labai pravartus mūsų odai – ji būna elastinga, o vitaminas E, vadinamas jaunystės vitaminu, padeda įveikti ir grybelį. Jei nenorime gerti riebių ir nemalonaus skonio taukų, galima vartoti beskones kapsules.

Atsakomybės apribojimas. Interneto svetainėje pateikiama informacija yra informacinio pobūdžio ir neatstoja gydytojo, arba kito specialisto konsultacijos, todėl jos negalima naudoti diagnozuojant, arba gydant ligą.