Pasirink dietą, tinkamą tavo gyvenimo būdui

Spausdinti

Priklausomai nuo to, kokio esame amžiaus ir koks mūsų gyvenimo būdas, kinta mūsų organizmo poreikiai. Kad viskas juos atitiktų, reikia kreipti dėmesį į savo kasdienį valgiaraštį.

Tinkamai keisdami mitybą, gausime visų organizmui reikalingų medžiagų ir vitaminų, tokiu būdu išvengsime įvairių negalavimų. Dieta dirbantiems sėdimą darbą turi būti turtinga tokių produktų, kuriuose nedaug kalorijų, bet daug celiuliozės. Kai mažai judame, dažnai sunku būna “sudeginti” kalorijas. Nuo to tunkame, sergame iš to kylančiomis ligomis – skleroze, širdies kraujagyslių ir kt. Ligomis. O celiuliozė labai gerina virškinimą. Jos yra grikių kruopose, bulvėse, burokuose ir šparaginėse pupelėse. Virškinamojo trakto darbą reguliuoja ir jogurtai bei kefyras. Jei asmenys nelabai fiziškai aktyvūs ir nuolat skundžiasi vidurių užkietėjimu, užuot vartoję tabletes, turėtų į visus patiekalus įsidėti po šaukštą sėlenų. Rūkančiųjų mityboje neturi stigti produktų, kuriuose gausu vitaminų C ir E, folinės rūgšties ir beta-karotino. Rūkančių žmonių organizmas jų suvartoja labai daug, gindamasis nuo grėsmingų toksinų, kurių yra tabako dūmuose. Todėl reikia valgyti daug briuselio kopūstų, špinatų, ankštpipirių bei citrusinių vaisių. Nedaug kas žino, kad dešimties minučių stresas sunaikina magnį, kurį įsavinome per visą dieną. Todėl žmonės, kurie dirba įtemptą, nuolatiniais stresais gresiantį darbą, turi pasirūpinti, kad jiems nepritrūktų magnio. Jo yra riešutuose, džiovintuose vaisiuose, šokolade, kakavoje bei žuvyse. Be to, galima vartoti ir tabletes su magniu. Jų yra visose vaistinėse. Arba gerti gėrimus su tuo elementu. Be kita ko, nuolatinė nervinė įtampa labai kenkia mūsų nervų sistemai. Norėdami jai pagelbėti, turime gauti B grupės vitaminų ir kalcio. Jų yra ruduose ryžiuose, kruopose, rupioje duonoje (juodoje), brokoliuose ir ankštinėse daržovėse. Reikia riboti alkoholio ir kavos vartojimą. Jie iš organizmo išskalauja magnį ir kalcį, be to, labai aktyvina, kelia tonusą. Dė to galima ir neužmigti. O sportuojantys žmonės turi valgyti lengvai virškinamą maistą, teikiantį daug energijos.

Veikiamiems stresų

Jiems reikia riboti alkoholį ir kavą, kurie išskalauja iš organizmo magnį ir kalcį bei stipriai tonizuoja.

Rūkaliams

Savo valgiaraštį papildyk produktais, kuriuose yra vitaminų C ir E. Jų yra citrusuose, ankštpipiriuose ir špinatuose bei briuselio kopūstuose.

Dirbantiems sėdimą darbą

Kasdienėje dietoje neturėtų trūkti produktų, kurių karolingumas nedidelis, bet juose daug celiuliozės, gerinančios virškinimą

Atsakomybės apribojimas. Interneto svetainėje pateikiama informacija yra informacinio pobūdžio ir neatstoja gydytojo, arba kito specialisto konsultacijos, todėl jos negalima naudoti diagnozuojant, arba gydant ligą.